Det här du ser till vänster är två förpackningar i en serie för konsumenter. Förpackningar är alltid spännande med det här var lite extra. Uppdraget var att de skulle särskilja sig mot konkurrenter på Apoteket, vara lätta att se, att kännas varma och naturliga (organiska) och samtidigt hålla ihop, kunna appliceras på tio olika produkter men inte kunna förväxlas. Svårt men kul! Kunden blev så nöjd så förpackningarna har börjat införas i hela Norden.

Jag har gjort ca 10 stora strategiska designprogram och säkert det dubbla antalet logotyper. Fördelen när en AD med erfarenhet från både webb och reklam gör designprogramen (i stället för en renodlad designbyrå) är att de faktiskt går att använda på ett bra sätt i just reklam och på webben - utan att ta över.

Utställningar är spännande då det är både grafisk design på släta ytor och design i tre dimensioner. Dessutom är det mycket idé som krävs för att locka besökare. Här till vänster ser du en mässmonter som jag gjorde till samma läkemedel mot ledförslitning som jag också gjort reklamfilmer för. Och förpackningar. Och DR. Och annonser. Och...

Vi hade en teori att design styr barns matvanor. Så varför inte ta fram skön design för bra mat? Varför är det bara snack, crackel and pop som ser kul ut och inte nyttig müsli? Sagt och gjort. Tyvärr visade det sig att müsliföretagen inte var fullt lika nytänkande.

Kunder jag gjort designuppdrag för:

Sanofi-Aventis, Biljettcentrum, Poker Magazine mfl.

Barnflingor i nyttighetens tjänst

Förpackningsdesign

Logotyper och designprogram

Utställningar och event

Design är viktigt. Design är kul. Inte alla Art Directors jobbar med rena designuppdrag. Men för mig är det en del av kommunikationen och när design, reklam och digitala medier pratar samma språk - då börjar det hända saker... Här kan du ladda ner min miniportfolio.