Söker ni en frilansande Art Director som har erfarenhet av att jobba med kreativa lösningar i alla typer av media? Här är ett axplock.

Stora konkurrenter som pumpar in enorma pengar i TV-reklam gjorde att vi försökte hitta ett annorlunda sätt att prata. Och till en målgrupp inte de andra hade hittat. Förpackningen har jag också gjort. Se vidare under ”Design”.

Ett läkemedel skulle lanseras för de människor som lider av ledförslitning. Sex reklamfilmer under tre år. Resultatet blev Pfizers tredje mest inkomstbringande läkemedel i Sverige! Naturligtvis var jag inte ensam om det här projektet. Men idé var jag och min copy och dessutom ledde jag två filmer som byråns utsände på inspelningsplats i Spanien.







Hur vet man att en kreativ kampanj varit framgångsrik? Reklampriser? Att produkten sålt slut? Jag vet inte. Det känns väl i magen. Men den här kampanjen gick i alla fall till final i New York-baserade tävlingen Global Awards. Och ögondropparna sålde slut på Apoteket. Förpackningarna har jag också designat. Se vidare under ”Design”.

Hur förklarar man för småbarnsföräldrar att det finns en produkt som är helt ofarlig för deras barn, som bara har naturliga ingredienser och där innehållet t o m går att äta? Allt detta utan att fastna i en ”lifestyle”-kampanj med glada barn (som konkurrenterna har).


- Låt barnen leka med förpackningarna i badet!

Kunder jag jobbat med:

ACO, Astra Zeneca, Pfizer, Samsung, Bausch & Lomb m fl.

Nordisk kampanj

Underdog-kampanj

Extremt framgångsrik lansering