VarumÀrkesplattform och strategisk design för IT-bolag
Posted on | April 24, 2012 | Comments Off
Ett snabbvÀxande, nischat IT-bolag (som ÀndÄ funnits ett bra tag) kom till mig för hjÀlp. De stÄr inför internationell etablering men grunden för varumÀrket och deras grafiska profil nÄr inte upp i samma nivÄ som deras produkter.
Det kommer bli en spÀnnande resa som börjar med en grundlig varumÀrkesanalys och en ny varumÀrkesplattform och sedan kommer vi ta fram en design-brief innan jobbet med den strategiska designen för bolaget och dess produkter tar vid. Efter den strategiska designen blivit klar och grafisk manual gjord kommer det bli mycket enklare att ta fram broschyrer, annonser, utstÀllningar, nya digitala marknadsinsatser och utöka produktportföljen osv.
Det hÀr Àr ett drömuppdrag dÀr jag fÄr nytta av min examen som marknadsekonom och kompetens inom design. Jag kommer jobba direkt med VD och styrgrupp och jag ska redan frÄn start förankra förÀndringsarbetet i företaget.
Tags: AD > Art Director > design > Digital > Frilans > Grafiskt program > Jonas Svedberg > Kommunikation > Reklam > Stockholm > Strategisk Design > VarumÀrke > VarumÀrkesplattform